الأحد 07 يوليو 2024

رواية الساحرة بقلم ميرفت السيد

انت في الصفحة 5 من 10 صفحات

موقع أيام نيوز

هاتكتشفيه اهم حاجه ما تخافيش واستعيني بالله كده وركزي وان شاء الله هتلاقي الحل ربنا معاكي
قفلت مع ماما وانا حيرانة اكتر 
خلصنا اكل وريفريشنا نفسنا كدة 
وانطلقنا وقبل القرية بشوية لقيت البنت الي شوفتها بتفس العربية واللبسو بتتكلم بالفون 
كسرت عليها بالعربية وقفت واتخضت هي وامنية 
نزلت وزعقتلها انتي بتتكلمي بالفون طول الطريق وسرحانة وممكن تعملي حاډثة سيبي ام الفون دة
البنت سرحت كدة وقالتلي انا كنت هعمل حاډثة فعلامن شوية  بس اعمل ايه زعلانة مع جوزي وعاوزة اتطلق وهرب ببنتي عشان يضغط علياوباتحايل عليه اشوفها
فضلت أهديها وقولتلها هاتي اسمه بس وصورته وانا هجيبلك قراره 
وفجأةعدت العربية النص نقل من جنبنا بسلام
اللهم لك الحمد
اتبادلنا الارقام وبعتتلي بياناته عالواتس وطلعت رايحة نفس القرية لأن عندها شغل دعاية وكدة هناك
قالتلي انا معرفش ارتحت لك ازاي كدة  وقولتلك اسرار وانا معرفكيش 
ابتسمت يمكن ربنا بعتني ليكي
سيبتها ورجعت لأمنية الي كانت الفضول هايموتها
شوية ووصلنا القرية كان الليل حل فارس كان في استقبالنا وكان مجهزلنا شاليه عالبحر مباشرة وطلبلنا اكل
وقالنا الاكل هايوصل حالا وارتاحوا من الطريق وبكرة اخدكم جولة واي شيء تحتاجوه مفيش احراج انتوا ضيوفي اطلبوه من الريسيبشن فورا انا هاستأذنكم 
سابنا ومشي كان الاكل وصل كنا جعانين فعلا اكلنا ووقفت اتأمل البحر وجماله  باقول لامنيةشكلها قرية جميلة ومريحة جدا  
لقيتها في سابع نومة 
قولت اخد شاور وارتاح ولسة هانام
سمعت صوت بنت بتستغيث قومت اشوف في ايه اتاري الصوت في دماغي
يادي اليوم 
حاولت انام واتغاضى ابدا 
قومت وقولت اتمشى عالبحر يمكن افكاري تهدا
غمضت عنيا استنشق الهوا شوفت بنت بتغتصب 
يلهوووي 
النرادي ركزت بكل ماڤيا من قوةعشان اعرف التفاصيل
لقيته شاب واخد بنت بريئة ومفهما انه هايتجوزها واول ماوصلوا الشاليه لقت أصحابه
كتفوها وبيغتصبوها ركزت فيالساعة لقيت البنت وصلت معاه الساعة ١٠ وركزت تاني في رقم الشاليه بتاع الشاب
لحد ماعرفته بصت على شاليه بتاعي دة الشاليه الي هاتغتصب فيه بعدي بعشرين نمرة
الساعة دلوقتي ٩ و٥٠ دقيقة فاضل ١٠ دقايق 
اعمل ايه اتصلت بفارس وطلبت منه يجيلي فورا وبجيب الأمن اتخض قولتله مفيش وقت اقسرلك
جه بيجري قولتله في بنت هايغتصبوها شلة شباب بالشاليه رقم ٣٣ الساعة ١٠
قالي عرفتي ازاي
قولتله فاعل خير بلغني بسرعة الحق مفيش وقت
الساعة بقت ١٠ و٥
طلعوا يجروا عالشاليه وانا وراهم لقو البنت
يتبع
رواية الساحرة الحلقة السادسة
فارس والأمن اقتحموا الشاليه
وانا وراهم
اول مادخلوا سمعوا صړخة مكتومة من داخل اوضة
جريوا لقيوا البنت  بتقاوم وهما كاتمين صوتها وبيقطعوا هدومها طبعا الامن حريوا بسرعة مسكوا الشباب كتفوهم وفارس قلع الجاكيت وغطا البنت بيه
ماحستش بالدنيا
فوقت لقيت نفسي بالشاليه بتاعي والدكتور بيديني ابرة وأمنية وفارس جنبي
اول مافوقت وجوههم تهللت بالفرح
والدكتور قالهم اهي فاقت خلاص اتطمنوا بقى
حمد الله على سلامتك
وسابنا ومشي
فارس قال لأمنية بعد اذنك سيبيني شوية مع سحر 
أمنية خرجت وسابتنا سوا
طبعا كنت بافكر هاقوله ايه انا فاهمة الي بيدور قي راسه طلبت منه مية. اشرب كنوع من المماطلة عشان اشوف حل وبسرعة فكرت في سبب
خرج جاب مية ورجع شربت
قالي ها انا مستني
قولتله في إيه
جاوبيني انتي
طب ممكن الاول تطمني عالبنت
ودناها المستشفى واتصلنا بأهلها واستلموها والحمد لله عدت بدون شوشرة والبنت عاوزة تشوفك عشان تشكرك
والكلاب الي عملوا كدة
اتحبسوا طبعا والامن الي دخلهم اترفد لأنه اخد منهم فلوس عشان يسهل دخولهم مستغلين انها قرية جديدة واحنا قي اواخر الشتا والمصيفين عددهم قليل
وطبعا عشان سمعة القرية طلبت من الظابط وهو صديق ان سيرة القرية متتجابش ولا الاعلام ياخد خبر
والحمد لله ان الحكاية دي اتلحقت
الحمد لله
سهر انا من يوم ماقابلتك وانا حاسس انك مختلفة فهنيني قوليلي اجابة مقنعة غير فاعل خير دي 
بس دي الحقيقة كتبت عالفيس اني في قرية هيڨن لاند وشخص بعتلي انه خاېف يقولي على حاجة ومصېبة هتحصل الساعة ١٠ مع بنت وشاب يعرفهم وطبعا في احتمالية انه بيقول الحق عشان كدة كلمتك
كان بيبصلي وساكت 
ماشي ياسحر عامة انا الي يهمني انها جت سليمة انا هاسيبك ترتاحي وبكرة ان شاء الله اخدكم جولة بالقرية
وهو خارج لف وقالي تصبحي على خير بس اكاد اقسم انه عنيه كانت بتلمع 
بمجرد ماخرج غمضت عنيا وحاولت اركز عليه وهو خارج وبعد معاناة قدرت لقيته بيتكلم مع أمنية حاولت اسمعهم لقيته بيقولها

انت في الصفحة 5 من 10 صفحات